zaterdag 21 juli 2012

Speculeren over Mashieach

Rabbijn Kaduri heeft gezegd dat de oorlog van Gog Magog zal in Av 5772 plaatvinden. Wat bedoelde rabbijn Kaduri toen hij zei de maand Av 5772.

Het begin van de maand Av, nu, is een tijd van rouw. Dit is het jaar van onze verlossing, misschien wel deze Rosj Chodesj Av (begin van de nieuwe joodse maand) kunnen wij het begin zien van de verlossing. Dit of we kunnen ons bevinden in nog grotere rouw, zo een grote rouw dat we in geen tijden hebben gezien, G'd Bewaar.
Ik hoef geen link te geven, kijk naar het nieuws over Syrië.
Zie hier ook een filmpje van rabbijn Matitjahoe Glazerson over de Thora codes m.b.t. Syrië.

Rabbijn Kaduri zt"l heeft aan zijn chawroeta gezegd wanneer Mashieach zal komen: Av 5772.
Rabbijn Josef Chaim Zaccai, uit Betar heeft lang met rabbijn Kaduri Thora geleerd en was de Chazzan (voorganger) in de jesjiewa voor 15 jaar. En rabbijn Zaccai is degene die dit bekend maakt.
"Rabbi," vroeg hij,"wanneer zal Mashiach komen?" De rabbijn antwoordde met twee woorden בשנת תשע"ב, in het jaar 5772, het huidige jaar, dit heeft hij twee maal herhaald. Ik was geschrokken van wat hij zei en ik ben direct de jesjiewa van rabbijn Kaduri gegaan en daar heb ik dit aan iedereen verteld. Iedereen was verrast. Ongeveer twee weken later toen rabbijn Kaduri in het ziekenhuis lag heb ik de rabbijn opnieuw gevraagd in welke maand en in welk jaar de Mashiach zal komen. En hij antwoordde mij de maand Av 5770. Hij heeft dit twee keer herhaald.
Vanaf die dag vertel ik dit aan iedereen.
Ook rabbijn Fish de schrijver van  Sod Hachasjmal, hierin schrijft hij dat rabbijn Morgenstern (de schrijver van  het boek 'Jam Hachochma'). Dat ook hij zegt dat de Verlossing tegen het einde van het jaar 5772 zal komen. Hij weet van een overlevering van  de Ga'on van Vilna dat dit de datum zal zijn. Ook de Ari Hakadosj heeft gezegd dat de Verlossing vanaf Av 5772 zal beginnen. Het is leuk te weten dat Sefardisch en Asjkenazische rabbijnen de Verlossing tegen het einde van dit Joodse jaar tegemoet zien.
Ook heb ik gehoord in de naam van Rabbijn Joseef Chaim Zakkai van de Kabbalistische Jesjiewa van ´Nachalat Jitschak`dat ook hij dit drie keer van Rabbijn Kaduri heeft gehoord dat Mashiach in de maand Av 5772 zal verschijnen.
Laten we hopen dat dit zo zal zijn. Maar wat nou als het niet gebeurd en als wij langer moeten wachten? Heel eenvoudig dan wachten wij langer zoals de Maimonides geschreven heeft:
"Ik geloof met een volledig vertrouwen, dat de Mashiach zal komen, ondanks het feit dat het lang duurt, ondanks alles zal ik elke dag op hem wachten".

5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut niet. Rabbijn Kaduri was een rabbijn van Sefardische afkomst, authenthiek joods en zonder banden met het christendom of iets dat ermee in welke vorm dan ook te maken heeft.
      De uiteindelijke verlossing is gebaseerd op het authenthieke jodendom.

      Verwijderen
    2. Ik vind het heel jammer dat men de behoefde voelde om zo een vraag te stellen. Want het stoort mij heel erg dat de naam J. deze site ontsiert en Rav Kadoeri geen respect betuigd. Het is ''Rav'' Kadoeri, zecher tzaddiek livracha - Moge de nagedachtenis van de rechtvaardige ons tot zegen zijn. Misschien is het een idee om eerst wat meer opzoekwerk te doen alvorens vragen te stellen.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. er zijn blijkbaar mensen die graag iets willen zien of horen dat niet gebeurd is om hun eigen rare theorieen te 'bewijzen' met een briefje dat door iemand misschien geschreven is. Het Jodendom baseert zich niet op briefjes en niet op fantasieen.
      Ga hier naartoe en lees er meer over by Yeranen Yaacov http://yeranenyaakov.blogspot.co.il/2012/07/and-do-you-know-what-else-rav-kaduri.html

      Verwijderen

Populaire berichten

Jerusalem

Volgers