dinsdag 24 november 2009

Fouten maken

Een verdrietige chassied kwam zijn Rebbe. "Rebbe, ik heb ernstige financiële problemen."

"Wat is het probleem?"

"Rebbe, ik verloor mijn baan. Eigenlijk verlies ik steeds mijn banen."

"En waarom blijf je ze verliezen?"

"Nou, welke baan ik ook neem, doe ik niet helemaal met mijn hart."

De Rebbe keek zijn chassied aan. "Je bent een uitstekende leerling van de Thora en je werkt goed met mensen. Je moet rabbijn worden?"

De chassied glimlachte. "Rebbe, ik wil rabbijn worden. Maar rabbijnen verklaren de joodse wet voor de mensen. Hun uitspraken zijn van invloed en kunnen het lot bepalen van de ziel van een persoon. Daarom kan ik geen rabbijn worden, ik ben bang dat ik fouten zal maken!"

De Rebbe antwoordde. "Dus? Wie moet rabbijn worden? Juist iemand die bang is om fouten te maken!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten

Jerusalem

Volgers