donderdag 10 maart 2011

Sjabat voorbereiden


De maan, Japan en bijen.

Het is vrijdagochtend en ik lees het nieuws op mijn laptop. Er zijn veel interessante dingen te vertellen over deze gebeurtenissen. Maar nu heb ik geen tijd want het is vrijdag dus moet ik de sjabat voorbereiden. De Tora vertelt ons dat G'd een verbond heeft gesloten met het Joodse volk en het symbool van dit verbond is de sjabat.

En zoals gewoonlijk koesteren de Joden de opdrachten die G'd aan ons gegeven heeft. Dus sjabat gaat voor. Nu ga ik lekker eten koken, koeken bakken en mijn huis schoonmaken ter ere van de sjabat. Geen tijd voor de webblog, na sjabat I"YH wel.
Toch nog even de links naar de nieuwsberichten:Milieu bureau VN bezorgd over bijen. http://www.telegraaf.nl/buitenland/9236076/__VN_bezorgd_over_bijen__.html?p=36,2Japan opgeschrikt door zware aardbeving http://www.telegraaf.nl/buitenland/9240809/__Zware_aardbeving_in_Japan__.html?sn=binnenland,buitenland

Sjabat shalom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten

Jerusalem

Volgers