zaterdag 12 maart 2011

Aardbevingen


Wereldrampen heb ik al genoemd in mijn eerdere blogs.

In mijn eerdere artikel 'Hevige rellen in Egypte' heb ik al in het kort beschreven wat er in de wereld zal gebeuren voorafgaand aan de komst van de Mashieach. Wat ik niet gedacht had is dat het zo snel met zo een grote intensiteit gebeurd. De ene aardbeving volgt de ander in alle hevigheid op.

De Chafeets Chaim heeft de reden voor de aardbeving aangegeven. Dit artikel heeft hij geschreven na een grote aardbeving in Rusland voor WOII:
"Enkele weken geleden heb ik een verhandeling geschreven over de grote aardbeving in ons land. Hierbij heb ik het Joodse volk aangemoedigd om teshoewa (tot inkeer komen) te doen. De aardbeving was een waarschuwing aan de hele wereld als teken dat zij zich moeten bekeren van hun slechte daden. Men moet in Hashem (G'd) vertrouwen die alles regeert.

Niet voor niets hebben deze angstaanjagende gebeurtenissen dit jaar plaatsgevonden. Nu horen we nieuw en angstaanjagend nieuws over de grote overstroming die in ons land plaatsvond en de grote aardbeving in Rusland waar vele duizenden mannen, vrouwen en kinderen en veel vee zijn omgekomen. Velen van hen zijn levend begraven. Zelfs in ons land (Polen) hebben we een aantal bevingen van gevoeld. Elk verstandig mens moet worden gegrepen door angst en beven met wat Hasheem voor ons doet. Hasheem is goed en het doet het goede voor iedereen en is barmhartig op al zijn schepsels. Hij wil de goddeloze niet doden, zoals dat in de profeet Yechezkeel beschreven staat: 'door mijn leven, zegt Hasjem, wens Ik niet de dood van de goddeloze, maar veeleer dat hij zich bekeert en leeft "(Yechezkel 33). Elk mens moet zich realiseren dat het uitsluitend Hasheem is die ons aanspoort om teshoewa te doen. Alleen Hasheem heeft de macht te doen wat Hij wil.

Niemand binnen Zijn schepping van boven of beneden kan hem vertellen wat Hij moet doen. En het is mij duidelijk dat als wij in deze tijd profeten hadden dan zouden ze zonder twijfel de Joden aandringen teshoewa te doen (tot inkeer te komen). Maar wij hebben tegenwoordig geen profeten of G'ddelijke boodschappers, dit komt door onze slechte daden. Nu spoort G'd ons aan om via andere boodschappers teshoewa te doen, 'Hij maakt de wind-zijn boodschappers en brandend vuur-zijn dienaren "'

Dit artikel is eerder geplaatst door blogger Mashiach is coming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten

Jerusalem

Volgers