woensdag 24 juni 2009

Waar gebeurd verhaal: De leraar

Een leraar in Beth Shemesh zei tegen de ouders van Jaap: "Je zoon moet Retaline (kalmeringsmiddel) innemen hij is hyperactief en onhoudbaar in de klas."
Jaap's vader zei: "waar haal ik deze tabletten vandaan, ik heb geen geld om ze te betalen."
De leraar zei: "ik kan wel aan die pillen komen dus maak je niet ongerust."
"Ja, maar, ik ben bang dat ik zal vergeten om Jaap de Retaline pillen te geven, want het is 's ochtends een ware heksenketel bij ons thuis." Zei Jaap's vader.
"Geen probleem," zei de leraar, "ik zal Jaap de Retaline op school geven."
Jaap's vader zei: "Dat gaat niet want ik wil in geen geval dat de kinderen uit de klas zullen zien dat mijn zoon elke dag een pil inneemt."
"Ook dat is geen probleem," zegt de leraar, "Ik zal Jaap elke ochtend naar de lerarenkamer sturen om voor mij een kop koffie te maken, ik leg de pillen in de kast en dan kan hij elke dag die pil nemen."
Jaap's vader vond dit een prima oplossing.

Na een maand vroeg Jaap's vader hoe het op school gaat.
"Nou," zegt Jaap, "het is gewoon geweldig in de klas het is nog nooit zo leuk geweest." "De meester is de laatste tijd zo aardig en lief voor mij en het is helemaal stil in de klas. Hij gilt helemaal niet meer en er is een hele prettige sfeer." Zegt Jaap.

Jaaps vader was verrast dat te horen en vroeg aan hem: "hoe komt het dat de sfeer in je klas zo goed is geworden?"
"Nou," zei Jaap, "ik weet dat ik elke dag naar de lerarenkamer moet gaan om voor de meester een kop koffie klaar te maken." "Ik doe dat graag, ik neem het kleine pilletje uit de kast en zet het in de koffie, zoals hij mij gezegd heeft om te doen."
"De meester drinkt de koffie en het duurt niet lang totdat hij helemaal kalmeert en dan is hij in een allerbeste bui!"


Opmerking: Het gebeurd heel vaak dat de leraar het probleem is en niet de leerling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten

Jerusalem

Volgers