dinsdag 11 december 2012

Mijn dank aan Hasheem (G'd), een klein Chanoeka wonder


Waargebeurd:
Vrijdagochtend besloot ik naar de gym te gaan om een uurtje te trainen. Het was redelijk vroeg
's ochtends en ik besloot om mijn klompen aan te houden in plaats van mijn schoenen.

Dit doe ik nooit, ik ga nooit het huis uit op mijn klompen maar doe altijd mijn schoenen aan. Vrijdagochtend besloot ik anders, gewoon op mijn klompen de auto in en naar de gym en daar had ik mijn sportschoenen.

Het was een prima uurtje trainen, spinning, een hele inspanning.

Ik kwam de gym uit en mijn zuster belde mij  om te vragen of ik even een pakje voor haar kon ophalen. Natuurlijk had ik niet zoveel tijd, want de sjabat begon al vroeg en ik had nog veel te doen. Maar ik zei dat ik toch wel even langs de winkel zou rijden.

Pakje opgehaald.

Ik wilde vervolgens de straat oversteken om terug naar de auto te gaan. Het was druk op de weg. Een auto reed langs en ik zag mijn kans waar om over te steken, precies op dat moment rijdt dezelfde auto die net langs is komen rijden, met een rotvaart naar achter. Hij raakte mijn arm en schouder maar ik zag kans om opzij te springen, waarna mijn voeten onder het achterwiel terecht kwamen. Ik had mijn klompen aan en niet mijn gewone schoenen binnen een ogenblik trok ik mijn voeten uit mijn klompen. De auto reed over mijn klompen maar niet over mijn voeten. De klompen stuk, maar mijn voeten niet.

Natuurlijk verwondert het mij wat mij ertoe heeft bewogen om niet mijn schoenen aan te doen maar  mijn klompen?

G'ddank geen enkel letsel van de aanrijding wel een paar kapotte klompen.

Het is de chessed (liefdadigheid) van Hasheem die mij de gedachten heeft gegeven om datgene te doen wat ik nooit doe; mijn klompen aan te doen en niet mijn schoenen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten

Jerusalem

Volgers